Veel gestelde vragen2023-11-21T17:42:34+01:00

Subsidies

Subsidies mijnbouwgebied

Subsidie Verduurzaming en Verbetering Groningen – € 10.0002023-11-21T14:32:36+01:00

Ben jij woningeigenaar in het aangewezen postcodegebied? En val je niet onder het versterkingsprogramma van Nationaal Coördinator Groningen (NCG)? Vraag deze subsidie van maximaal € 10.000 aan voor verduurzaming en verbetering van jouw woning en/of bijgebouw.

-> https://www.snn.nl/subsidies-voor-particulieren/subsidie-verduurzaming-en-verbetering-groningen-eu-10000

Deze subsidie kan worden gebruikt voor woningverbetering. Denk hierbij aan isolatie, zonnepanelen, warmtepomp, airconditioning, keuken etc.

Subsidie Waardevermeerdering – € 40002023-11-21T14:31:07+01:00

Ben jij woningeigenaar of huurder met erkende bevingsschade? Vraag deze subsidie van maximaal € 4.000 aan voor verduurzaming van je woning.

De subsidie vraagt u gemakkelijk aan via de volgende link ->https://www.snn.nl/subsidies-voor-particulieren/subsidie-waardevermeerdering

Wanneer heb ik recht op deze subsidie?
Woon je in het mijnbouwgebied en heb je mijnbouwschade en nog geen € 5000 ontvangen uit de oude stuwmeerregeling of € 4000 uit de huidige waardevermeerderingsregeling, dan heb je recht op € 4000.
Wij helpen je hier graag mee.

Subsidies warmtepompen

Wifi verbinding

Omvormers

GOODWE WiFi/communicatie opnieuw instellen2023-10-16T23:08:21+02:00

De omvormer heeft drie lampjes. Hieraan kan je direct al zien wat er aan de hand is:

• Bovenste lampje (oranje) -> internet
Brandt het lampje -> dan is er een constante verbinding met internet.
Knippert het lampje -> dan is er geen of een slechte verbinding met het internet.

• Middelste lampje (groen)
Knippert het lampje -> omvormer is aan het opstarten.
Brandt het lampje -> de omvormer werkt. Er wordt energie opgewekt.

• Onderste lampje (rood) -> foutmelding
Brandt het lampje -> dan is er sprake van een foutmelding. Wij adviseren je in dit geval direct contact op te nemen met onze klantenservice.

LET OP! Vreemde tekens ( ‘~!@#$%^&*()_+=-[]/.,<>?{};’: )  of spaties in het SSID of het wachtwoord worden niet ondersteund. Ook dient het netwerk waarmee verbonden wordt enkel een 2.4 GHz netwerk te zijn.

Is uw GoodWe omvormer nog niet aangesloten op het internet of heeft u een nieuwe router gekregen en is daardoor uw draadloze netwerk van naam veranderd? Dan kunt u hier de informatie vinden voor het (opnieuw) instellen van de WiFi op uw omvormer:

  1. WiFi instellen op nieuwe GoodWe omvormer. De WiFi is in te stellen door verbinding te maken met het draadloze netwerk “Solar-WiFi” gevolgd door de code: 12345678De verbinding kan gemaakt worden met een laptop of smartphone. Sommige smartphones geven bij het verbinden met “Solar-Wifi” de melding “niet verbonden met internet, verbonden blijven?”. De verbinding blijven behouden, de verbinding van de omvormer met internet moet namelijk nog gemaakt worden.
    Vervolgens kunt u de stappen volgen in de handleidingLet op! oudere omvormers (serienummer beginnend met cijfer 1) zijn te bereiken op het ip-adres 10.10.100.254 i.p.v. 10.10.100.253 (serienummer begint met cijfer 9).
  2. WiFi herladen met huidige instellingen (overslaan indien de omvormer met een ander / nieuw wifi-netwerk verbonden moet worden). Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reload” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reloading” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reload OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer herstart met uw huidige instellingen.
    Is de verbinding met het internet hersteld dan zal na enige tijd, 30 sec – 1 minuut, de oranje led continu gaan branden, is dit niet het geval dan verder met stap 3.
  3. WiFi terugzetten naar de fabrieksinstelling. Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reset” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reseting” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reset OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens (nogmaals) de instructies uit stap 1 om de WiFi te reloaden.
    Middels een telefoon of laptop kunt u nu zien of het draadloze netwerk van de omvormer “Solar-WiFi” in de lucht komt. Is dat het geval dan kan de WiFi ingesteld worden volgens stap 1. Komt er geen “Solar-WiFi” in de lucht dan eerst stap 4 uitvoeren en dan nogmaals stap 3.
  4. De omvormer geheel spanningsloos maken. Dit kan gedaan worden door de zwarte knop onder de omvormer aan de linkerkant op `0` te zetten (zonnepanelen uitschakelen) en de stekker aan onder de omvormer rechtsonder los halen. Aan de stekker zit een ring, deze moet een halve slag gedraaid worden en dan kan de stekker tegelijkertijd naar beneden getrokken worden (aansluiting met meterkast verbreken). Bij grotere omvormers wordt ook wel een ABB werkschakelaar toegepast, deze dan uit te zetten. Na het loshalen van de stekker circa 10 tot 15 seconden wachten, groene led gaat uit. Vervolgens de stekker weer inpluggen en de zwarte knop weer omzetten. De omvormer zal weer in bedrijf komen. Gaat de oranje led na enige tijd niet continu branden dan de instellingen in de omvormer controleren.
SolarEdge WiFi/communicatie opnieuw instellen2023-10-16T23:07:24+02:00

In bepaalde gevallen moet u de communicatie met de omvormer mogelijk opnieuw configureren, bijvoorbeeld wanneer uw wifi-netwerk of wachtwoord is gewijzigd.

Uw omvormercommunicatie configureren:

  • 1

    klik op ‘Omvormercommunicatie’ in het menu.

  • 2

    Raadpleeg de bovenstaande stappen onder ‘Verbinding maken met uw omvormer’.

  • 3

    De status van uw wifi-verbinding moet ‘losgekoppeld’ zijn. Om verbinding te maken met uw wifi-netwerk, klikt u op ‘configureren’.

  • 4

    Selecteer het draadloze netwerk van uw voorkeur en voer een wachtwoord in en klik vervolgens op ‘Deelnemen’.

    U wordt nu verbonden met uw wifi-netwerk. Om te bevestigen dat de verbinding succesvol is, klik op ‘Omvormercommunicatie’ in het menu. Maak verbinding met de omvormer en controleer of de status S_OK is.

Airconditioning

Zonnepanelen

Omvormers

GOODWE WiFi/communicatie opnieuw instellen2023-10-16T23:08:21+02:00

De omvormer heeft drie lampjes. Hieraan kan je direct al zien wat er aan de hand is:

• Bovenste lampje (oranje) -> internet
Brandt het lampje -> dan is er een constante verbinding met internet.
Knippert het lampje -> dan is er geen of een slechte verbinding met het internet.

• Middelste lampje (groen)
Knippert het lampje -> omvormer is aan het opstarten.
Brandt het lampje -> de omvormer werkt. Er wordt energie opgewekt.

• Onderste lampje (rood) -> foutmelding
Brandt het lampje -> dan is er sprake van een foutmelding. Wij adviseren je in dit geval direct contact op te nemen met onze klantenservice.

LET OP! Vreemde tekens ( ‘~!@#$%^&*()_+=-[]/.,<>?{};’: )  of spaties in het SSID of het wachtwoord worden niet ondersteund. Ook dient het netwerk waarmee verbonden wordt enkel een 2.4 GHz netwerk te zijn.

Is uw GoodWe omvormer nog niet aangesloten op het internet of heeft u een nieuwe router gekregen en is daardoor uw draadloze netwerk van naam veranderd? Dan kunt u hier de informatie vinden voor het (opnieuw) instellen van de WiFi op uw omvormer:

  1. WiFi instellen op nieuwe GoodWe omvormer. De WiFi is in te stellen door verbinding te maken met het draadloze netwerk “Solar-WiFi” gevolgd door de code: 12345678De verbinding kan gemaakt worden met een laptop of smartphone. Sommige smartphones geven bij het verbinden met “Solar-Wifi” de melding “niet verbonden met internet, verbonden blijven?”. De verbinding blijven behouden, de verbinding van de omvormer met internet moet namelijk nog gemaakt worden.
    Vervolgens kunt u de stappen volgen in de handleidingLet op! oudere omvormers (serienummer beginnend met cijfer 1) zijn te bereiken op het ip-adres 10.10.100.254 i.p.v. 10.10.100.253 (serienummer begint met cijfer 9).
  2. WiFi herladen met huidige instellingen (overslaan indien de omvormer met een ander / nieuw wifi-netwerk verbonden moet worden). Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reload” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reloading” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reload OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer herstart met uw huidige instellingen.
    Is de verbinding met het internet hersteld dan zal na enige tijd, 30 sec – 1 minuut, de oranje led continu gaan branden, is dit niet het geval dan verder met stap 3.
  3. WiFi terugzetten naar de fabrieksinstelling. Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reset” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reseting” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reset OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens (nogmaals) de instructies uit stap 1 om de WiFi te reloaden.
    Middels een telefoon of laptop kunt u nu zien of het draadloze netwerk van de omvormer “Solar-WiFi” in de lucht komt. Is dat het geval dan kan de WiFi ingesteld worden volgens stap 1. Komt er geen “Solar-WiFi” in de lucht dan eerst stap 4 uitvoeren en dan nogmaals stap 3.
  4. De omvormer geheel spanningsloos maken. Dit kan gedaan worden door de zwarte knop onder de omvormer aan de linkerkant op `0` te zetten (zonnepanelen uitschakelen) en de stekker aan onder de omvormer rechtsonder los halen. Aan de stekker zit een ring, deze moet een halve slag gedraaid worden en dan kan de stekker tegelijkertijd naar beneden getrokken worden (aansluiting met meterkast verbreken). Bij grotere omvormers wordt ook wel een ABB werkschakelaar toegepast, deze dan uit te zetten. Na het loshalen van de stekker circa 10 tot 15 seconden wachten, groene led gaat uit. Vervolgens de stekker weer inpluggen en de zwarte knop weer omzetten. De omvormer zal weer in bedrijf komen. Gaat de oranje led na enige tijd niet continu branden dan de instellingen in de omvormer controleren.
SolarEdge WiFi/communicatie opnieuw instellen2023-10-16T23:07:24+02:00

In bepaalde gevallen moet u de communicatie met de omvormer mogelijk opnieuw configureren, bijvoorbeeld wanneer uw wifi-netwerk of wachtwoord is gewijzigd.

Uw omvormercommunicatie configureren:

  • 1

    klik op ‘Omvormercommunicatie’ in het menu.

  • 2

    Raadpleeg de bovenstaande stappen onder ‘Verbinding maken met uw omvormer’.

  • 3

    De status van uw wifi-verbinding moet ‘losgekoppeld’ zijn. Om verbinding te maken met uw wifi-netwerk, klikt u op ‘configureren’.

  • 4

    Selecteer het draadloze netwerk van uw voorkeur en voer een wachtwoord in en klik vervolgens op ‘Deelnemen’.

    U wordt nu verbonden met uw wifi-netwerk. Om te bevestigen dat de verbinding succesvol is, klik op ‘Omvormercommunicatie’ in het menu. Maak verbinding met de omvormer en controleer of de status S_OK is.

Airconditioning

Subsidie Verduurzaming en Verbetering Groningen – € 10.0002023-11-21T14:32:36+01:00

Ben jij woningeigenaar in het aangewezen postcodegebied? En val je niet onder het versterkingsprogramma van Nationaal Coördinator Groningen (NCG)? Vraag deze subsidie van maximaal € 10.000 aan voor verduurzaming en verbetering van jouw woning en/of bijgebouw.

-> https://www.snn.nl/subsidies-voor-particulieren/subsidie-verduurzaming-en-verbetering-groningen-eu-10000

Deze subsidie kan worden gebruikt voor woningverbetering. Denk hierbij aan isolatie, zonnepanelen, warmtepomp, airconditioning, keuken etc.

Subsidie Waardevermeerdering – € 40002023-11-21T14:31:07+01:00

Ben jij woningeigenaar of huurder met erkende bevingsschade? Vraag deze subsidie van maximaal € 4.000 aan voor verduurzaming van je woning.

De subsidie vraagt u gemakkelijk aan via de volgende link ->https://www.snn.nl/subsidies-voor-particulieren/subsidie-waardevermeerdering

Wanneer heb ik recht op deze subsidie?
Woon je in het mijnbouwgebied en heb je mijnbouwschade en nog geen € 5000 ontvangen uit de oude stuwmeerregeling of € 4000 uit de huidige waardevermeerderingsregeling, dan heb je recht op € 4000.
Wij helpen je hier graag mee.

Alles over salderen2023-10-04T21:47:05+02:00

Met zonnepanelen wekt u zelf duurzame energie op. Een gedeelte van deze energie gebruikt u direct zelf.
Stel; u wekt op dit moment 2500Watt op, u gebruikt in uw woning totaal nu 2000Watt dan levert u op dat moment 500Watt terug aan het net.
Deze 500Watt bent u niet kwijt. Simpel gezegt wordt dit opgespaard tot het einde van het jaar en verrekend met wat u heeft gebruikt wanneer de zon bijv. niet scheen.

Nog simpeler: Het gehele verbruik en de gehele opbrengst worden aan het eind van het jaar verrekend.

Dit is nog niet zeker. Wel blijft de afbouwregeling, welke in 2020 van start zou gaan, continu uitgesteld. Inmiddels is dit wederom verschoven naar 2025.

Uw overschot uit de productie wordt niet meer ‘opgespaart’ tot het einde van het jaar, maar deze verkoopt u direct aan uw energieleverancier. Hiervoor ontvangt u een vergoeding, de huidige gemiddelde vergoeding ligt op ongeveer € 0,10 per kWh, u koopt in in het prijsplafond voor € 0,40kWh. Dit is dus in uw nadeel.
Echter; ook dit is nog niet zeker. Er ligt een voorstel voor een wettelijk vastgelegde terugleververgoeding van 80% van de leverkosten.

Jazeker! Waar in een standaard geval zo’n 20-30% van de energie direct van de zonnepanelen wordt gebruikt, is het mogelijk door anders om te gaan met elektriciteit dit te verhogen. Door bijv. wasmachines, drogers en vaatwassers juist te gebruiken wanneer de zon schijnt, meer op elelektriciteit te verwarmen d.m.v. bijv. warmtepomp of airco en verantwoorder om te gaan met energie, kan dit snel naar een 50-60% eigen verbruik.

Echter is het gehele verhaal van afbouw van saldering nog niet zeker. In alle gevallen zullen zonnepanelen zin blijven hebben.

GOODWE WiFi/communicatie opnieuw instellen2023-10-16T23:08:21+02:00

De omvormer heeft drie lampjes. Hieraan kan je direct al zien wat er aan de hand is:

• Bovenste lampje (oranje) -> internet
Brandt het lampje -> dan is er een constante verbinding met internet.
Knippert het lampje -> dan is er geen of een slechte verbinding met het internet.

• Middelste lampje (groen)
Knippert het lampje -> omvormer is aan het opstarten.
Brandt het lampje -> de omvormer werkt. Er wordt energie opgewekt.

• Onderste lampje (rood) -> foutmelding
Brandt het lampje -> dan is er sprake van een foutmelding. Wij adviseren je in dit geval direct contact op te nemen met onze klantenservice.

LET OP! Vreemde tekens ( ‘~!@#$%^&*()_+=-[]/.,<>?{};’: )  of spaties in het SSID of het wachtwoord worden niet ondersteund. Ook dient het netwerk waarmee verbonden wordt enkel een 2.4 GHz netwerk te zijn.

Is uw GoodWe omvormer nog niet aangesloten op het internet of heeft u een nieuwe router gekregen en is daardoor uw draadloze netwerk van naam veranderd? Dan kunt u hier de informatie vinden voor het (opnieuw) instellen van de WiFi op uw omvormer:

  1. WiFi instellen op nieuwe GoodWe omvormer. De WiFi is in te stellen door verbinding te maken met het draadloze netwerk “Solar-WiFi” gevolgd door de code: 12345678De verbinding kan gemaakt worden met een laptop of smartphone. Sommige smartphones geven bij het verbinden met “Solar-Wifi” de melding “niet verbonden met internet, verbonden blijven?”. De verbinding blijven behouden, de verbinding van de omvormer met internet moet namelijk nog gemaakt worden.
    Vervolgens kunt u de stappen volgen in de handleidingLet op! oudere omvormers (serienummer beginnend met cijfer 1) zijn te bereiken op het ip-adres 10.10.100.254 i.p.v. 10.10.100.253 (serienummer begint met cijfer 9).
  2. WiFi herladen met huidige instellingen (overslaan indien de omvormer met een ander / nieuw wifi-netwerk verbonden moet worden). Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reload” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reloading” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reload OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer herstart met uw huidige instellingen.
    Is de verbinding met het internet hersteld dan zal na enige tijd, 30 sec – 1 minuut, de oranje led continu gaan branden, is dit niet het geval dan verder met stap 3.
  3. WiFi terugzetten naar de fabrieksinstelling. Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reset” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reseting” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reset OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens (nogmaals) de instructies uit stap 1 om de WiFi te reloaden.
    Middels een telefoon of laptop kunt u nu zien of het draadloze netwerk van de omvormer “Solar-WiFi” in de lucht komt. Is dat het geval dan kan de WiFi ingesteld worden volgens stap 1. Komt er geen “Solar-WiFi” in de lucht dan eerst stap 4 uitvoeren en dan nogmaals stap 3.
  4. De omvormer geheel spanningsloos maken. Dit kan gedaan worden door de zwarte knop onder de omvormer aan de linkerkant op `0` te zetten (zonnepanelen uitschakelen) en de stekker aan onder de omvormer rechtsonder los halen. Aan de stekker zit een ring, deze moet een halve slag gedraaid worden en dan kan de stekker tegelijkertijd naar beneden getrokken worden (aansluiting met meterkast verbreken). Bij grotere omvormers wordt ook wel een ABB werkschakelaar toegepast, deze dan uit te zetten. Na het loshalen van de stekker circa 10 tot 15 seconden wachten, groene led gaat uit. Vervolgens de stekker weer inpluggen en de zwarte knop weer omzetten. De omvormer zal weer in bedrijf komen. Gaat de oranje led na enige tijd niet continu branden dan de instellingen in de omvormer controleren.
SolarEdge WiFi/communicatie opnieuw instellen2023-10-16T23:07:24+02:00

In bepaalde gevallen moet u de communicatie met de omvormer mogelijk opnieuw configureren, bijvoorbeeld wanneer uw wifi-netwerk of wachtwoord is gewijzigd.

Uw omvormercommunicatie configureren:

  • 1

    klik op ‘Omvormercommunicatie’ in het menu.

  • 2

    Raadpleeg de bovenstaande stappen onder ‘Verbinding maken met uw omvormer’.

  • 3

    De status van uw wifi-verbinding moet ‘losgekoppeld’ zijn. Om verbinding te maken met uw wifi-netwerk, klikt u op ‘configureren’.

  • 4

    Selecteer het draadloze netwerk van uw voorkeur en voer een wachtwoord in en klik vervolgens op ‘Deelnemen’.

    U wordt nu verbonden met uw wifi-netwerk. Om te bevestigen dat de verbinding succesvol is, klik op ‘Omvormercommunicatie’ in het menu. Maak verbinding met de omvormer en controleer of de status S_OK is.

Ga naar de bovenkant